23. marec 2008

Slovenija je v središču sveta...

… tako kot so tudi vse druge države. Internet je omogočil globalizacijo in na številnih področjih, tudi gospodarskih, zelo izenačil možnosti za kreativnost in enakopravno konkurenčnost velikih in majhnih...

Če odmislimo raz(lič)ne naravne danosti posameznih držav (velikost, energetski viri, obdelovalne površine,) in zgodovinsko pogojeno razvitost, potem se danes še vedno lahko vsak posameznik in vsaka organizacija uveljavi s svojim ZNANJEM, kot univerzalno dobrino na globalnem trgu. Še pred nekaj leti gospodarsko zaostale države so danes na področju informacijske tehnologije (IT) že zelo razvite in konkurenčne ter predvsem tudi obetavne (Indija, Kitajska,) saj se brez predsodkov otresajo gole programerske (»outsourcing«) vloge in prevzemajo inovativno pobudo, vključno z prevzemanjem in nakupi ameriških in drugih zahodnih družb.

Da pa dobrih šans nimajo samo veliki, dokazuje naslednji primer, možnosti – da se lahko tudi iz majhne države – Luxemburg – skupina mladih ljudi, ki ima pravo podjetniško vizijo in dovolj znanja – v nekaj letih povzpne v sfero milijardnih zaslužkov. Ocenjujem, da je bil njihov uspeh predvsem posledica tega, da se niso dali »zastrupiti« neizprosnim pravilom uradne ekonomije o omnipotentnosti »break-even« točke ter da so namesto pisanja podrobnih elaboratov in poslovnih načrtov delali na uresničevanju svoje osnovne podjetniške zamisli. To je seveda veljalo tudi za ustanovitelje Googla, ki so kar nekaj prvih let vse svoje storitve in usluge dajali vsem brezplačno in se na ta način ustrezno razširili in pripravili teren za današnje uspešno komercialno izkoriščanje svojega položaja.

Družbo Skype je pred štirimi leti ustanovila skupina mladih zanesenjakov iz Luxemburga, septembra 2005 pa so jo prodali družbi eBay za 4,1 milijarde $ (od tega 1,300.000.000 $ v gotovini, 1,300.000.000 $ v delnicah ter ter 1.500.000.000 $ odloženo do leta 2009). Pri tem je najbolj zanimivo to, da je družba Skype v predhodnem letu imela samo 7.000.000 $ prihodkov, da jih je za leto 2005 pričakovala 60.000.000 $ ter da bo predvidoma dosegla break-even konec letošnjega leta!

V čem je torej njihova, tako velika vrednost? V dobri (poslovni) ideji, ki obeta, da bo v prihodnosti in v rokah dobrega (ter bogatega) lastnika prinašala velike zaslužke (veliko večje, kot bi jih lahko ustvarili sami!). Skype smo nekateri prvič srečali pred kakšnima dvema letoma, ko nam ga je morda priporočil znanec, da smo se lahko v živo (kot po telefonu) pogovarjali preko interneta. Seveda – bilo je brezplačno in kdor se je na ta način navadil, ga ni več opustil in tako je Skype do danes zbral 100 milijonov registriranih uporabnikov. Počasi sicer vpeljuje plačevanje za razne oblike z več dodane vrednosti, glavni potenciali pa se bodo razvili šele v okviru drugih večjih sistemov (za nakup so se zanimali tudi Microsoft, Yahoo, Google itd.). Ustanovitelj, direktor in novopečeni milijarder Zennstrom pojasnjuje, da nikoli niso bili usmerjeni (le) v hitro rast in velik dobiček, ampak je bil njihov cilj, da postavijo dobre temelje za dober posel (»to build the business«).

Če so se torej (na področju čistega znanja) lahko velikim pridružili iz Luxemburga, potem ne obstaja nobena ovira, da se ne bi lahko tudi iz Slovenije! Mladih (kar je na področju IT nujno!) in talentiranih ljudi imamo pač dovolj, mnoge tudi že z bogatimi izkušnjami in inovativnimi rešitvami… Potrebno jih je le povezati, motivirati in usmeriti v podjetniško obetavne in (hkrati) realne projekte…

Brez nekaj vizionarstva pa tudi ne bo šlo…

Vir, 6. 5. 2006

Ni komentarjev: